zlý vtip

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Povinné náboženstvo na školách.

Tlieskam KDH za vydarený kúsok ako sprotiviť mojim deťom vieru. Tlieskam rodičom, ktorí nechajú svoje dieťa na Náboženstve, aj keď farár je vymletý starý chruňo, ktorý odkrúca deťom uši a mláti ich palicou. Zrejme vrámci spolupatričnosti ku náboženskej obci, alebo zo strachu pred pánkom farárom treba aby ich dieťa chodilo na Náboženskú výchovu k človeku, ktorý o práci s deťmi vie veľké gulové. Mojej staršej stačil minulý rok. Radšej bude hodinu dlhšie v škole a bude chodiť na etiku. (sa nečudujte, etika je zásadne až po Náboženskej výchove) Mladšia prváčka mi reve, že nechce chodiť na nábožko a pani učiteľka jej tvrdí, že sa s tým už nedá nič urobiť -je totiž v triede jediná..

zlý vtip | stály odkaz

Komentáre

  1. a tak nám
    rastú zástupy mladých antikatolíkov. Bravooooo, už viem o mnohých. Darí sa, inkvizítori z KDH...
    publikované: 19.09.2006 16:11:15 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Cirkev nema co v skolstve hladat
    ja som zasadne proti aby cirkev vstupovala nejakym cize napr. aj takymto sposobom do skolstva! Nema tam co hladat!!!
    publikované: 19.09.2006 16:19:52 | autor: TPnetopier (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. moj nazor
    ja si tiez myslim ze nabozenstvo nema na skole co hladat a uz vobec nie povinne. My mame predsa v ustave slobodu vierovyznania, tak preco aj? Suhlasim aby na skolach boli "kruzky" nabozenstva, lebo detom je jednoduchsie ostat v skole po vyucku aby sa nemuseli trepat do kostola, ale aj tak by bolo najlepsie aby deti ktore fakt chcu (alebo ich rodicia nutia) chodili na nabozenstvo v kostole.Tam to ma aj inu atmosferu a navyse v kazdom kostole (teda kazdej farnosti skor) sa najde mila teta katechetka,alebo pan farar, ktory by sa toho ujal. Urcite. A nebol by to chruno, co chce natlct nauku do hlavy detom, ale niekto kto im vysvetli, vypocuje si ich nazor a potom ho nabozensky vyvrati:)))
    Podla mna by skor etika mala byt povinna. Pokial si spominam my sme sa na nej ucili napr aj o spolocenskom spravani a to je pre deti dobre. Aj pre tie nabozne. Ved ked uz viem ze nemam klamat a cudzolozit, preco nemam vediet, ze chlap by mal zene otvorit dvere, pomoct do auta a tak podobne????
    Takze nabozenstvo dobrovolne a etika povinne!!!!
    publikované: 19.09.2006 16:38:25 | autor: KC (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. KC, súhlas s tvojou úvahou, osobitne s poslednou vetou :)
    publikované: 19.09.2006 16:53:13 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Povinné náboženstvo
    Asi nepoteší, ale čo už. Tak si myslím, že keď už ho máme tak by trebalo aj poznať obsah konkordatu, ktorý už dlhšiu dobu platí:

    http://spcp.prf.cuni.cz/dokument/kon-sr.htm
    http://spcp.prf.cuni.cz/dokument/sr-zml-vzdel.doc

    Osobne by som bol ya odelenie cirkvi bez rozdielu konfesie od štátu, ale to je už prakticky znemožnené tak aspoň zverejnujem odkaz na tieto dve dokumenty.

    Na mojom blogu je odkaz na ústav cirkevného práva v ČR podobných dokumentov je tam viac a kto chce môže si prečítat.
    publikované: 19.09.2006 17:08:00 | autor: Thalen (e-mail, web, autorizovaný)
  6. nuž
    je to skutočne problém a KDH je presvedčené, že to bolo jeho víťazstvo, aj marxizmus leninizmus bol povinný a z duše sme ho nenávideli a dnes som videla 18-ročného chalana v tričku s nápisom CCCP a iný mal na tričku slávny leninov výrok učiťsa, učiť sa, učiť sa. Možno keby náboženstvo zakázali urobili by mu väčšiu službu.
    publikované: 19.09.2006 18:06:25 | autor: Terreza (e-mail, web, autorizovaný)
  7. suhlasim
    ja som na nabozenstvo chodila v jedine v prvom rocniku. Vtedy na mna katechetka kricala, lebo som zle nalepila fotku... Mozem povedat, ze etika mi za tych par rokov, co som tam chodila, dala omnoho viac...
    publikované: 19.09.2006 18:31:07 | autor: LinkinZuzka (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. ak veriaci suhlasim s tym, aby sa nabozenstvo na skolach neucilo
    Zaroven nech sa neuci eticka vychova a pedagogov, ktori ju ucia, mozeme prepustit, usetri sa niekolko milionov zo statneho rozpoctu.
    Vyucba nabozenstva moze fungovat bez problemov aj mimoskolsky a kazdy bude spokojny.
    publikované: 20.09.2006 09:29:32 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. dmiba, zrušenie etickej výchovy by bolo možné...
    v prípade, že každá rodina by bola schopná vybudovať u detí základy etického vnímania sveta a vzťahov. Toto je, bohužiaľ, od reality hodne vzdialené, preto som za zachovanie etiky. Veď koniec-koncov, v nábožensky neutrálnej etike je obsiahnutá aj veľká časť kresťanskej etiky.
    publikované: 20.09.2006 09:59:21 | autor: hogofogo (e-mail, web, autorizovaný)
  10. .
    thalen vďaka za tie linky. Len som to preletela očami, ale hrôza ma obliala, to znamená, že sa vyučuje LEN katolícka náuka!!! ostatné vierovyznania majú smolu. Píšeš, že si za oddelenie cirkvi od štátu -čo by to v praxi znamenalo? že z rozpočtu nepôjdu žiadne peniaze? len príspevky od katolíkov? A vieš, či zo štátneho rozpočtu idú peniaze aj iným cirkvám? vďaka za info.
    publikované: 20.09.2006 18:01:40 | autor: henka (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. NAVOD, AKO ZBYTOCNE VYHODIT MILIONY A ESTE NAHNEVAT LUDI
    Povinne nabozenstvo v. eticka vychova je dobry navod, ako zbytocne mrhat peniaze.
    1. O zapise na nabozenstvo / etiku rozhoduje rodic. Ak dieta nabozenstvo odmieta (a rodic ho zapisal napr. len preto, ze si si nim nevie doma poradit), jednoducho bude hodinu travit vyrusovanim. Takze vyucujuci na nabozenstve bude najprv musiet riesit otazku, ako zabezpeci, ze mu ti ziaci, ktori su tam cisto z odnutenia, nebudu neustale vyrusovat, a az potom sa moze venovat samotnemu obsahu.
    2. Volba je mozna kazdy rok a teda aj zmena. Ak sa uz siahlo po rieseni zaviest nabozenstvo/etiku do skol inak to ani byt nemoze. Musime respektovat pravo nabozesnke vyznanie zmenit. To ale znamena, ze v napr. v 3. rocniku sa mozu vyskytnut ziaci, ktori na nabozensdtvo chodia 1, 2 alebo 3 roky. Co vlastne chceme takuto zmiesanu skupinu naucit? Ak maju vsetci ucivu rozumiet, nevidim ine vychodisko, ako kazdy rok ucit vo vsetkych rocnikoch rovnaku latku. Cize tie ucebne osnovy budu tak trochu na urovni osobitnej skoly.
    3. Co ak je rodic nabozenstva, ktore nie je registrovane? Ako ho zakon moze nutit vyberat si medzi nabozenstvami registrovanych cirkvi alebo etickou vychovou, ked ustava hovori, ze ma pravo vychovavat dieta podla svojho presvedcenia?
    Nebolo by lepsie (pre veraicich i neveriacich) ucit to nabozenstvo mimo skoly?
    publikované: 20.12.2008 23:44:26 | autor: Heno (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014